טיול בכרמל בדגש פגאניות – על פגאניזם במאה ה-21

‘עבודה זרה’, ‘אלילות’ , ‘פרימיטיביות’! אלו הם רק חלק מהכינויים השליליים שסופגות התרבויות הפגאניות שהופיעו לפני דתות המונותאיזם. האדם המערבי המודרני מתקשה להבין כיצד ניתן לעבוד לפסלים ולתופעות טבעיות, הוא נוטה לזלזל במכלול הרוחני הפגאני ואינו מצליח להבין את צפונותיו.

הנחת היסוד בטיולנו היא שיש עוצמה ויש בשורה לתרבות הפגאנית, הן בימי קדם והן בימינו. בשורה זו באה לידי ביטוי בהתעוררות תנועה עולמית חדשה המבקשת לחדש את התרבויות הפגאניות בדרכים מגוונות. במסגרת טיולנו ננסה להעמיק מעבר לפני השטח ולהבין את חוויית העולם של האדם הפגאני, ‘הקדושה שבטבע’ ואת סוד הצלמים ומשמעותם דרך הדת הפגאנית המתחדשת ‘ויקה’ (WICCA) והתבוננות במיתוסים פגאניים קדומים.

את הטיול נקיים באזור הכרמל ועמק יזרעאל שהיה משופע בתרבויות פגאניות בימי קדם. הסיפור הידוע בהקשר זה הוא של אליהו הנלחם בנביאי הבעל ומחסלם. אליהו מייצג את הקנאות המונותאיסטית שאין בה פשרות כנגד האמונה הפגאנית.

דומה שזהו גם המקום לתקן את הרושם המוטעה ולהבין את העולם הפגאני לעומקו. ממקום המאבק של אליהו המזוהה בקרן המוחרקה נרד רגלית בשביל נוף כרמל. נערוך סדנה באווירה ניאו-פגאנית, נכיר מיתוסים פגאניים, נתחבר אל הטבע המקודש, נגיע גם אל מקום פעולתה של איזבל הצידונית שהפיצה את הפגאניות בארץ ונחתום בתל מגידו, אתר פגאני מרכזי מלפני 3000 שנה. באתר נבחן גם את ההשפעות של הפאגניזם על התרבות העברית הקדומה והיהדות. אם יתאפשר אולי אף נפגוש בכוהנת פגאנית בת זמנינו שתחשוף את סיפורה המיוחד והתמודדויותיה בעולם שבו היא מיעוט נחבא.

איפה נבקר?

  1. קרן מוחרקה
  2. שביל נוף כרמל
  3. תל מגידו
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

צרו קשר לחויה מיוחדת

  בווצאפ: 054-7272418

תוצאת תמונה עבור סמל סלולרי בטלפון: 072-3912020

תמונה קשורהבמייל: shvilimba@gmail.com

תוצאת תמונה עבור לוגו פייסבוקבפייסבוק: שבילים בה