טיול ביער ירושלים ועין כרם בדגש פגאני

הדתות המונותאיסטיות מאמינות בקיומו של אל אחד. 

ההתנגדות כלפי האמונה הפגאנית אינה רק כנגד ריבוי האלים אלא גם ובעיקר כנגד פולחן האלה, הנשית-נקבית. בעולם הפגאני ניצבת במקום מרכזי דמות האלה. דמות נשית. עוצמתית. יולדת, מאהבת, לוחמת, מתמסרת. בתולה. פוריה ועוד אין ספור תכונות ותפקידים. בכל תרבות נמצא לה שמות רבים ושונים עם פיצולים לאלות רבות לעשרות ומאות – אך בכולן שזור החוט המקשר של ההוויה הנשית הדומיננטית אותה יש להעריץ , לכבד ואף לעבוד בעבודה הרוחנית.

 

אפילו הדת היהודית והנצרות שלחמו נגד דמות האלה וביקשו להכחידה לא יכלו למעשה לאבד מתוך עצמם אנרגיה נשית שכל כך חיונית להתפתחות רוחנית. אנו עדים להופעתה של אלה, אנרגיה עוצמתית נשית, גם בתוך המונותאיזם אם בדמותה של מריה בנצרות ואם בשכינה בתורת הקבלה או הארץ, עם ישראל וירושלים בנבואות המקרא.

בטיולנו נתחקה אחר האלה הגדולה ופניה הרבים בדתות הפגאניות, בתרבות העברית ובנצרות. נפתח בסדנה קצרה בגן פסטורלי בשכונת קרית היובל, במהלכה נבדוק את דמותה של האישה-אלה בתוכנו ובתרבות באמצעות מעגל קלפים. משם נמשיך לסיור רגלי ביער ירושלים, שם נפגוש בסמלי האלה הגדולה ונכיר במיוחד את אשרה ועשתורת הכנעניים. נמשיך לעין כרם הציורית לדבר על האלה הרומית ונוס שנכחה שם ונעמיק בעיקר בדמותה של מריה – האם האלוהית של הנצרות. נתבונן בדמותה ובעוד דמויות נשיות מקודשות שהנצרות מאוד מעריכה. נצא מועשרים מפנים מגוונים של אלות ונשים. הטיול מיועד לכל מי שרוצה למצוא בו את הממד הנשי – גברים ונשים כאחד.

איפה נבקר?

  1. סדנת קלפים ואלות בגן “המפלצת” בירושלים
  2. מסלול הליכה ביער ירושלים 
  3. אתרים נוצריים ופגאניים בעין כרם

לטיול נוסף בהקשר לאלוהות נשית ביהדות: טיול שכינה

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

צרו קשר לחויה מיוחדת

  בווצאפ: 054-7272418

תוצאת תמונה עבור סמל סלולרי בטלפון: 072-3912020

תמונה קשורהבמייל: shvilimba@gmail.com

תוצאת תמונה עבור לוגו פייסבוקבפייסבוק: שבילים בה